Osnovna škola Bršadin

Izvještaji s putovanja

TPM 1 - Lengriess, 24.-28 rujna 2017

Autor: Saša Ostojić, 27. 10. 2017.

Prvi transnacionalni sastanak projekta: 2017-1-DE03-KA219-035717_2 pod nazivom „Ekosustav rijeka“ otpočeo je u Lengriessu, 24. rujna 2017. godine i trajao do 28. rujna 2017. godine.
Krenuli smo s autobusnog kolodvora u Vukovaru put Munchena  u subotu, 23. rujna 2017. godine. Po dolasku u Munchen, gdje smo se okrijepili, uputili smo se vlakom ka odredištu, Lenggriesu gdje smo se smjestile u hotel Rossen u poslijepodnevnim satima. Uslijedilo je upoznavanje s učiteljem Romanom, a potom odlazak na večeru kod gospođe Cecilije gdje smo kušali bajerske specijalitete uz ugodan razgovor o zajedničkome projektu.
Dana, 25. rujna 2017. u 9,30 sati pripremljena je dobrodošlica u školi., gdje smo se međusobno upoznali, a potom u 10,30 uputili ka rijeci Iskar. Učiteljica je svoje učenike heurističkom metodom i istraživanjem na terenu upoznala s povijesti, geomorfologijom te florom i faunom u rijeci i njenom priobalju. Učenici su sami prikupljali biljne vrste, a isto tako i hvatali punoglavce u rijeci. Poslije ručka, automobilom smo se uputili u alpsku dolinu Hinterris kojom smo šetali upoznavajući njezine specifičnosti. Obišli smo usputno mjesni muzej s alpskom florom i faunom. Po povratku u Lenggries dočekali smo partnere iz Litvanije te ostatak vremena proveli u ugodnom razgovoru za zajedničkim stolom.

Utorak, 26.09.2017. godine u 8:30 upriličena je za sve sudionike službena dobrodošlica i otvaranje projekta. U 9.30 uputili smo se žičarom ka vrhu Brauneck. Vidjeli smo cijeli okolni prostor iz ptičje perspektive, a posebno fascinantno je bilo jezero modre boje nastalo otapanjem ledenjaka. Vozeći se žičarom vidjeli smo brojne ledenjačke doline, stolove, cirkove i druge oblike nastale ledenjačkom erozijom. Poslije ručka nastavljena je ralizacija programa, planinarenje prema vrhu Stiealmu. Po povratku uslijedio je rad na projektu, a u 19.00 sati  pozvani su ravnatelji školskih ustanova i partneri te roditelji i učitelji u cilju  prezentacije projekta i zemalja partnera. U srijedu, 27.09.2017. okupili smo se u 8.30 u školi te zajedno s učenicima uputili autobusom u posjet hidroelektrani Walchensee. U poslijepodnevnim satima uputili smo se vlakom  u Bad Tölzom. Posjetili smo znamenite građevine i poslije dugog pješačenja uživali u predivnom panoramskom razgledu okolnoga prostora s gro prirodnih ljepota. Potom smo posjetili malu lokalnu pivovaru te zajedno večerali s kolegama iz škole domaćina uz kušnju piva. U četvrtak, 28. 9. 2017. uslijedio je nastavak rada na projektu te slobodno vrijeme za razgled Lengriesa. U poslijepodnevnim satima vlakom smo se uputili u Munchen. Šetali se središtem grada motreći njegova monumentarna zdanja i ulice pune ljudi koji hrle na Oktoberfest, gdje je bilo i naše odredište. Dio vremena proveli smo na Marienplatzu i vlakom nastavili put lokacije na kojoj  se održava Oktoberfest. Na oktoberfestu upoznali smo se pobliže s kulturom i običajima te narodnom nošnjom Bavarske. Za vrijeme provedeno u Lenggriesu bili smo smješteni u hotelu Rossen. Dana, 28. listopada 2017. uputili smo se vlakom ka Munchenu gdje smo proveli vrijeme čekajući povratak. Munchen smo napustili u 22,00 sati. U jutarnjim satima stigli smo u Osijek te osobnim automobilom nastavili put domova.

U vrijeme trajanja transnacionalnog sastanka s partnerima su utvrđene projektne aktivnosti tijekom dvogodišnjeg razdoblja, odnosno vremena provedbe projekta. Partneri su usuglasili i precizirali vrijeme posjeta tijekom tekuće školske godine, a za sljedeću dogovoreni su mjeseci i datumi, ali okvirno. Precizirane su aktivnosti koje će se provesti  u svakoj zemlji partnera.  Prilikom održavanja sastanka utvrđeno je da će rumunjski partner izraditi Web stranicu te koje će informacije ona sadržavati. Partneri iz Litve zadužen je za provedbu upitnika dok je srednja škola u Lenggriesu zadužena za Twin Space. Na sastanku je istaknuto da se roditelji trebaju upoznati s projektnim aktivnostima i da je potrebita njihova suglasnost za odlazak na prvi sastanak koji će se održati u Rumunjskoj tijekom studenoga. Projektne aktivnosti su usporediti rijeku kroz duže vremensko razdoblje uspoređujući život ranije. Skype konferencije pred sastanke. U cilju promoviranja projekta i školske ustanove, za prvi sastanak učenici trebaju ponijeti dojmove o rijeci i fotografije obzirom da će biti organiziran natječaj.  Dogovorili smo da ćemo pokušat dobiti medijsku pozornost u lokalnim novinama. Naglašeno je da dokumente, članke, fotografije treba čuvati za diseminaciju u završnom izvješću.

PRATITE NAS I NA

SPONZORI:

POVEZNICE

Slikovni rezultat za erasmus plus no background

Jedem voće, mislim zdravo
Osnovna škola Bršadin / , Bršadin / www.os-brsadin.skole.hr / ured@os-brsadin.skole.hr